Landini Serii 7 Short Wheelbase to najnowszy pojazd w segmencie silników o dużej mocy spełniających normę emisji spalin Stage V dzięki układowi oczyszczania spalin HI-eSCR2 (DOC SCRoF).
Rozstaw osi w wersji 4-cylindrowej wynosi 2 651 mm, co zapewnia większą stabilność podczas prac polowych i z ładowaczem czołowym. Rozstaw osi w wersji 6-cylindrowej wynosi 2 760 mm. Wspólną cechą obu modeli jest dopuszczalna masa całkowita wynosząca 11 500 kg oraz maksymalny rozmiar tylnego koła 710/60R38, co zapewnia większą stabilność i komfort podczas transportu oraz mniejsze ugniatanie gleby podczas prac polowych.
Amortyzowana kabina
Dbałość o komfort operatora jest potwierdzona jako najlepsza w swojej klasie, zarówno podczas jazdy po polu, jak i po drogach, dzięki opcjonalnemu układowi niezależnego zawieszenia przedniej osi. Dostępne są również dwie opcje amortyzacji kabiny: mechaniczne lub półaktywna Semi-Active sterowane elektronicznie. System Data Screen Management (12″ ekran dotykowy) korzysta z nowego menu i pozwala na szybszą i bardziej wydajną obsługę dzięki zapisywaniu funkcji na programowalnych przyciskach (MyFunctions) umożliwiających dostosowanie elementów sterowania ciągnika do indywidualnych potrzeb. Prowadzenie satelitarne i system ISOBUS są w pełni zintegrowane, co dzięki prostej obsłudze DSM pozwala operatorowi zarządzać narzędziami w łatwy sposób.
Nowe silniki FPT NEF 45 i FPT NEF 67
Ciągniki są wyposażone w nowe silniki FPT NEF 45 o pojemności 4,5 l, 16-zaworowe, 4-cylindrowe oraz silniki FPT NEF 67 o pojemności 6,7 l, 24-zaworowe, 6-cylindrowe z turbosprężarką i elektronicznym wtryskiem Common Rail. Są to dwa modele (7-165 i 7-175) z silnikami 4-cylindrowymi o mocy 165 i 175 KM z systemem Dual Power oraz dwa inne modele (7-170 i 7-180) z silnikami 6-cylindrowymi o mocy 175 KM. Na uwagę zasługuje również seryjnie montowany system Cooling Matrix ułatwiający dostęp do chłodnic pod maską w celu ich łatwiejszego czyszczenia.
Dwie przekładnie
Dostępne są dwie przekładnie: V-Drive (dla wyższych mocy) i Robo-Six (dla wszystkich czterech mocy w serii). V-Shift, z 4-zakresową przekładnią bezstopniową, gwarantuje reaktywność na najwyższym poziomie. Prędkość waha się od minimalnej 0,04 km/h do maksymalnej 50 km/h. Z kolei przekładnia Robo-Six posiada 6 biegów Powershift pod obciążeniem, 5 zrobotyzowanych zakresów i elektro-hydrauliczny rewers na kierownicy. Łączna liczba biegów wynosi 30 do przodu + 15 do tyłu, co w przypadku zakresu biegów pełzających daje 54 biegi do przodu + 27 do tyłu. System Stop & Action integruje funkcję De-Clutch (wysprzęglania) z pedałem hamulca, umożliwiając zatrzymanie ciągnika bez wciskania sprzęgła, co ułatwia jazdę po drogach. Połączenie systemów Stop & Action i APS (Auto Powershift) umożliwia korzystanie z przekładni Robo-Six w podobny sposób, jak w przypadku wersji z przekładnią bezstopniową.
Układ hydrauliczny z zamkniętym centrum CCLS
Zamknięty centralny układ hydrauliczny z pompą o wydajności 123 l/min. (opcjonalnie dostępna jest większa pompa o wydajności 160 l/min.) może obsługiwać do 8 zaworów. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik zapewnia maksymalny udźwig 9 300 kg.
Wymiary i masy