Niezrównana użyteczność
Niezrównana użyteczność
Bezkonkurencyjna wszechstronność
Wszechstronność jest także zwiększona dzięki ładowaczowi czołowemu Landini, który teraz może być wyposażony w ergonomiczny joystick. Ładowacz jest zaprojektowany tak, aby jego konstrukcja wsporcza nie ograniczała zarówno prześwitu ciągnika jak i jego kąta skrętu. Dzięki 2m azotowym akumulatorom umieszczonym pomiędzy siłownikami, ładowacz posiada amortyzację oraz poziomowanie. Dla zwiększenia bezpieczeństwa na drodze zastosowano system IBS Integrated Brake System, który łączy tylne hamulce z przednimi. Hamulce przednie są zintegrowane z przednią osią oraz chłodzone olejem. Dzięki temu rozwiązaniu zredukowano drogę hamowania o 50% . Hamulce załączają się proporcjonalnie do siły nacisku na pedał hamulca, umożliwiając doskonałą precyzję hamowania.
Przednia oś została zaprojektowana z uwzględnieniem kompaktowych rozmiarów ciągnika oraz jego zwinności. Jej wytrzymała konstrukcja sprawia iż jest niezawodna i stabilna w każdych warunkach pracy, od pracy z przednim TUZ poprzez pracę z ładowaczem czołowym do zadań transportowych włącznie. Tylne koła w rozmiarze 34 cali zapewniają większy prześwit oraz lepszą trakcję, tym samym reprezentując jeszcze jedną, najlepszą dostępną w swojej klasie opcję dla ciągnika Landini 5-085. Walory użytkowe tego ciągnika pozycjonują go pomiędzy nową serią 4, a przyszłą serią 5, podkreślając jego niezwykłą wszechstronność. Dzięki świetnemu stosunkowi masa-moc, ciągnik nadaje się świetnie do zadań transportowych nawet w górzystym terenie.
4 słupkowa kabina Total View
4 słupkowa kabina gwarantuje niezrównany komfort jazdy, dzięki zwiększonej powierzchni szyb zapewnia bardzo dobrą widoczność na około maszyny, redukuje też wibracje i kołysanie dzięki 4 silentblokom, tworzy bezpieczne środowisko pracy oraz doskonałą izolację akustyczną. Elementy sterowania są ergonomicznie rozmieszczone, również dzięki nowemu joystickowi, zapewniającemu szybkie i łatwe sterowanie takimi funkcjami przekładni jak HI-LO i H-M-L. Koło kierownicy jest regulowane w dwóch płaszczyznach. Dach jest obniżony aby ułatwić wjazd do niskich budynków, posiada przeźroczysty szyberdach, zapewniający pełną widoczność podczas pracy z ładowaczem.
Silnik FPT
Jedną z najmocniejszych stron nowego ciągnika Landini 5-085 jest jego 4 cylindrowy 8 zaworowy silnik FPT o pojemności 3,4 l. z turbiną z intercoolerem oraz elektronicznym wtryskiem paliwa Common Rail, wykorzystujący całą dostępną moc 75 KM, gwarantujący znakomitą siłę uciągu i łatwość użytkowania nawet w trudnych warunkach. Jedną z unikalnych cech tego silnika jest najlepszy w klasie moment obrotowy 375 Nm przy 1400 obr./min., co sprawia że można go porównać do znacznie mocniejszego silnika. Wszystko to przekłada się na wydajność, znaczne oszczędności kosztów i czasu. Zbiornik paliwa o pojemności 103 l gwarantuje całodzienną, nieprzerwaną pracę. Dzięki zastosowaniu technologii EGR, DOC, DPF, ciągnik 5-085 Stage V jest zgodny z regulacjami prawnymi dotyczącymi zapobieganiu zanieczyszczeniu powietrza bez zastosowania układu SCR (AdBlue), co znacznie obniża koszty eksploatacji.
One Power Four i T-Tronic
Dla tej serii ciągników dostępne są dwa typy skrzyń biegów One Power Four 24 + 24 z półbiegiem Hi-Lo oraz T-Tronic 48 +16 z półbiegami H-M-L.
Uklad hydrauliczny z podwójną pompą
Układ hydrauliczny z podwójną pompą zapewnia wyjątkową wydajność w operowaniu 5-cioma parami zaworów hydrauliki zewnętrznej 3 tylnymi, 2 międzyosiowymi oraz narzędziami. 56 l/min przeznaczone są na obsługę hydrauliki roboczej, podczas gdy 30 l/min skierowane są do obsługi układu kierowniczego ciągnika.